Gry wideo: MACHINIMA - METROPOLITAN


Machinima to technika animacji, ale także film stworzony na potrzeby gry i z gry czerpiący. Pokaz Machinima – METROPOLITAN
Machinima to technika animacji ściśle związana z grami, ale także film stworzony na potrzeby gry i zarazem z gry czerpiący. Machinima rejestruje społeczne nastroje, przeglądając się w reakcjach i decyzjach użytkowników – widzów – graczy. Tematyka machinimy jest tak różna, jak różni są twórcy – to technika, a nie temat, jest wyznacznikiem gatunku. Można jednak wyodrębnić obszary, które twórcy machinimy eksplorują ze szczególnym upodobaniem. Jednym z nich jest MIASTO. Pokaz METROPOLITAN skupia się na przestrzeni miejskiej, uznając ją za środowisko, którego opis stanowi społeczną diagnozę. /
An animation technique primarily used in video games, machinima is also a film made for and inspired by a game. Machinima keeps track of social moods by watching the reactions and decisions of the users (viewers/players). Topics addressed in machinimas are as diverse as their authors. The genre is defined by the technique itself, rather than by its substance. However, there seem to be a number of areas that machinima artists are particularly fond of. One of them is the CITY. The agenda of METROPOLIS revolves around urban spaces. Their description is a form of a social diagnosis.
Program / programme:
America
Spojrzenie na wzajemną relację pomiędzy symulacją a rzeczywistością, a także na ich wzajemne wyobrażenia. Czerpiąc z gry Microsoft Flight Simulator (2020) i książki Ameryka (1986) Jeana Baudrillarda, autorzy zapraszają widzów na pokład samolotu lecącego nad symulacją Los Angeles. Towarzyszy im przywrócono do życia, dzięki syntezatorowi mowy, głos Baudrillarda.
The work reflect on the relationship among reality and simulation, as well as their reciprocal representations. Using the video game Microsoft Flight Simulator (2020) and America (1986) by Jean Baudrillard, the work offer an overflight above a simulated Los Angeles escorted by the words of an exhumed-as-an-artificial-voice Baudrillard.
America, Luca Miranda and Riccardo Retez, Włochy / Italy, 2020, 7′ 24”
In Between Identities
Film wywodzi się z gamemoda (modyfikacji gry komputerowej), którego twórca steruje zdezorientowanym półnagimi awatarami. Postacie użyczają graczom swoich pozbawionych życia ciał. Zdumiewająco masywne, a jednocześnie puste, ożywają w surowej estetyce gry komputerowej. /
In between Identities originated from a game mod in which the artist manipulated disoriented avatars. They function as shell-like proxies for players, appearing at once strangely massive and empty within the sometimes crude aesthetic of the computer game.
In Between Identities, Aleksandar Radan, Austria, 2015, 8’ 50”
Is it real love? Of course not!
W zbudowanym w całości z gry wideo filmie, wypadki i zderzenia nabierają ulotnej choreografii. Wirtualny świat w wydaniu Krepcika staje się poetycko-filozoficznym obrazem, podzielonym na siedem muzycznych motywów. /
A film completely shot in a videogame, in which a lot of (almost) accidents and crashes occur creating a poetic choreography. Divided into seven musical themes Krepcik transforms the virtual game-world into a cinematographic film of philosophical and poetical signification.
Is it real love? Of course not!, Florian Hofnar Krepcik, Holandia / Netherlands, 2013, 23’ 02”