Erotyka w grach wideo – od niszy do mainstreamu


GRY WIDEO
Erotyka w grach wideo – od niszy do mainstreamu Gry wideo, podobnie jak każde inne medium, od zawsze romansowały ze sferą cielesności i intymności. „Seks sprzeda wszystko!” mawiał klasyk, i coś w tym jest. Gry oczywiście nie są tu wyjątkiem. Erotyka, choć często pomijana, nieakcentowana lub zbyt wyolbrzymiana istniała w grach od początku i nic nie wskazuje na to, żeby coś się miało zmienić. Opowiemy o skandalach, sukcesach, historii i przyszłości, wpływie fenomenu na graczy i wizerunku kobiet w grach wideo. W końcu odpowiemy na pytanie, czy poważne podejście do tematu ma szanse w starciu z niezbyt górnolotnym monetyzowaniem ludzkich fantazji.
Prowadzący: Łukasz Szałankiewicz
– Artysta dźwiękowy, członek Polskiego Towarzystwa Muzyki Współczesnej. W swojej pracy skupia się w równej mierze na sferze wizualnej i muzycznej. Jego działalność artystyczna oscyluje także wokół interaktywnych instalacji. Posiada wieloletnie doświadczenie kuratorskie. Jest współtwórcą wydawnictwa i platformy Audiotong. W latach 2016-2017 pracował jako kurator projektów specjalnych, ze szczególnym naciskiem na promocję gier komputerowych oraz mediów interaktywnych w Instytucie Kultury Polskiej w Nowym Jorku. Zajmuje się zagadnieniami audio w mediach interaktywnych w poznańskim Collegium Da Vinci.
Piotr Maciantowicz – filozof z wykształcenia, filmoznawca, animator i edukator z pasji. Promotor muzyczny, programmer filmowy, prelegent, konferansjer, dj, producent wydarzeń kulturalnych, ojciec, animator kultury, gracz. Związany z grami wideo od najmłodszych lat. Twórca podcastu „Kulturalnie o Grach”, w którym prześwietla kulturę gier w różnych aspektach.
VIDEO GAMES
Eroticism in video games – from niche to mainstream. Video games, like any other medium, have always mingled with carnality and intimacy. „Sex will sell anything!” as the Classics used to say, and there’s some truth to that. Games, of course, are no exception. Erotica, though often omitted, not emphasized or conversely, exaggerated, has existed in games from the beginning; it’s there and there is no indication that anything is about to change. We will talk about scandals, successes, history and future, the phenomenon’s impact on players and the portrayal of women in video games. Finally, we will answer the question of whether a serious approach to the topic stands a chance in a clash with the not-so-high-brow monetization of human fantasies.
Speakers: Łukasz Szałankiewicz
– sound artist, member of the Polish Society for Contemporary Music. In his work, he focuses equally on the visual and musical aspects. His artistic activity also revolves around interactive installations. He has many years of experience as a curator and is the co-founder of the Audiotong publishing house and platform. In 2016-2017 he worked as a curator of special projects, with a particular focus on the promotion of computer games and interactive media, at the Polish Cultural Institute in New York. He works on audio issues in interactive media at Collegium Da Vinci in Poznan.
Piotr Maciantowicz – With a background in philosophy, he is a film expert, animator and educator by passion. Music promoter, film programmer, speaker, announcer, dj, producer of cultural events, father, cultural animator, gamer. Involved with video games from an early age. Creator of the Kulturalnie o Grach podcast, where he examines various aspects of game culture.