Jak kończyć sezon DKF-owy, to hucznie, a jak hucznie, to z gwiazdą światowego formatu! Musimy przyznać, że są takie nazwiska, które niemal wszyscy znamy, nawet jeżeli nie spędzamy przed ekranem kinowym wiele czasu. W czerwcu zapraszamy Was na cykl IKONA GARBO, w którym na ekranie będziemy mogli zobaczyć jedną z najjaśniejszych gwiazd Złotej Ery Hollywood.
Grata Garbo, a właściwie to Greta Lovisa Gustafsson to szwedzko-amerykańska aktorka urodzona w 1905 roku w Sztokholmie. Ze względu na swoją anglosaską urodę szybko zaczęła pracować regularnie jako modelka w wielu sklepach odzieżowych. Po tym zaczęła grać w krótkometrażowych materiałach reklamowych, podczas których została przekonana, by przystąpić do nauki w Królewskim Teatrze Dramatycznym, gdzie szybko stała się prekursorką jednej z najsłynniejszych metod aktorskich – Metody Stanisławskiego. Zadebiutowała w pełnometrażowym melodramacie GDY GRAJĄ ZMYSŁY (1924). Tą rolą zainteresowało się studio MGM, które sprowadziło ją do Hollywood i już w 1926 roku rola w melodramacie SYMFONIA ZMYSŁÓW przyniosła jej światową sławę. Przełom dźwiękowy nie złamał jej kariery, a wręcz przeciwnie - jeszcze bardziej ją umocnił z racji na niski zmysłowy głos aktorki.
Jej pierwszym filmem dźwiękowym była ANNA CHRISTIE (1930), która stała się najbardziej dochodową produkcją w Box Office amerykańskim 1930 roku. Po tym sukcesie bardzo skrupulatnie wybierała role niejednoznacznych, silnych dam osnutych melancholią . Wystąpiła w takich produkcjach jak: MATA HARI (1931), KRÓLOWA KRYSTYNA (1933) czy ANNA KARENINA (1935).
W czym tkwi magnetyzm Grety Garbo, o której mówiono, że przeszywa duszę na wskroś? W jej wielkich smutnych oczach? W niezwykłej świadomości ciała? Czy może w tajemniczej aurze, jaką wokół siebie roztaczała, bowiem najlepiej zarabiająca gwiazda MGM, stroniła bardzo od ludzi i ekstrawagancji, chroniąc niezwykle swoją prywatność. Przekonajcie się z nami poznając jej dwie zupełnie różne twarze aktorskie!
Najpierw ujrzymy jej kunszt aktorski w przejmującej roli francuskiej kurtyzany w DAMIE KAMELIOWEJ (1936) w reżyserii George’a Cukora. Później zobaczymy jak Garbo się śmieje, bowiem takim właśnie hasłem reklamowano komedię Ernsta Lubitsha - NINOCZKA (1939).
Zapraszamy Was na spotkanie z ikoną!
Bilety: 16 zł | Nie przyjmujemy rezerwacji.
PROJEKT WSPÓŁFINANSOWANY ZE ŚRODKÓW
reż. George Cukor
USA
1936
109’
Paryż, rok 1847. Znana kurtyzana Marguerite Gautier jest obiektem westchnień wielu mężczyzn, w tym również młodego Armanda Duvalla . Jednakże względy kobiety zarezerwowane są dla barona de Varville, którego Marguerite jest utrzymanką.
reż. Ernst Lubitsch
USA
1939
110’
Ninoczka to wysłanniczka radzieckiego wywiadu, która zostaje wysłana na tajną misję do Paryża. Surowa służbistka ma przyspieszyć sprawę sprzedaży cennych klejnotów należących do księżnej Swany, którą nieudolnie zajmują się trzej członkowie radzieckiego wywiadu.