Silver haze
„Silver haze” to nazwa odmiany marihuany, z której się korzysta w leczeniu depresji i bólu. Franky (Vicky Knight) sięga po nią, żeby poradzić sobie z depresją i nieustającym cierpieniem, gdy patrzy w swoje pokryte bliznami od poparzeń odbicie, przypominające o tragedii z dzieciństwa.
Brytyjskie kino społeczne z feministycznym akcentem przedstawia szarą rzeczywistość, w której bohaterka mierzy się z frustracją generowaną przez niesprawiedliwe koleje życia. Z pełną wyrozumiałością do ludzkich emocji wnika w uporczywe poszukiwania ukojenia i miłości przez Franky.
Film Sachy Polak koncentruje się na pielęgniarce dotkliwie pokrzywdzonej w pożarze sprzed 15 lat, za który nikt nie został rozliczony. Franky zatraca się w nienawiści do ojca i jego nowej rodziny, podejrzewając, że tam należy szukać odpowiedzialności za jej krzywdę. Od otumaniającego pragnienia zemsty odciąga ją niespodziewanie Florence (Esme Creed-Miles), niedoszła samobójczyni. Pomiędzy kobietami rozkwita romans, który jest równie euforyczny, co toksyczny, a droga ku obietnicy uśmierzenia bólu staje się coraz bardziej wyboista.
Sacha Polak opowiada o udręczonych, zagubionych kobietach bazując na prawdziwych doświadczeniach Vicky Knight, gwiazdy jej poprzedniego filmu DIRTY GOD. To kino dokonujące wiwisekcji społecznej i poszukujące leku na traumatyczne doświadczenia z przeszłości w używkach, w pożądaniu i w końcu, w szczerych relacjach międzyludzkich.
Michał Sołtysek
EN
Silver haze is the name of a strain of marijuana used in treating depression and pain. Franky (Vicky Knight) turns to it to cope with her depression and constant suffering as she looks at her reflection covered in burn scars, reminding her of the childhood tragedy. British social cinema, with a feminist touch, portrays the grim reality in which the protagonist grapples with the frustration generated by life’s unfair twists. With a complete understanding of human emotions, it delves into Franky’s persistent search for solace and love.
Sacha Polak’s film focuses on a nurse deeply scarred from a fire 15 years ago, for which no one has been held accountable. Franky gets lost in hatred towards her father and his new family, suspecting that they are responsible for her pain. Unexpectedly, Florence (Esme Creed-Miles), a would-be suicide, distracts her from the intoxicating desire for revenge. A romance blossoms between the women that is as euphoric as it is toxic, and the path to the promise of pain relief becomes increasingly rocky.
Sacha Polak tells the story of tormented, lost women based on the real-life experiences of Vicky Knight, the star of her previous film DIRTY GOD. It is cinema that performs social vivisection and seeks a cure for traumatic past experiences in stimulants, in desire and ultimately, in honest human relationships.