Wong Kar Wai - urodzony w Chinach, syn imigrantów z Shanghaju. Po ukończeniu grafiki na politechnice, zdecydował się na studia filmowe. Szybko zaczął pracować w telewizji, po czym porzucił to na rzecz bycia niezależnym scenarzystą. Jeszcze w wieku pięciu lat przeprowadził się wraz z rodzicami do Hongkongu, który bez wątpienia ukształtował przyszłego, nagradzanego na wielu prestiżowych festiwalach, wybitnego twórcę filmowego. Na tle właśnie tego miasta – pośród jaskrawych kolorów i migających świateł – rozgrywają się losy jego nieszczęśliwie zakochanych bohaterów. Pośród dusznych i ciasnych ulic Hongkongu, spojrzeniami i gestami swoich postaci, reżyser maluje intymny obraz skrywanych uczuć.
Zadebiutował filmem KIEDY ŁZY PRZEMINĄ (1988). Na festiwalach międzynarodowych zaistniał filmem DNI NASZEGO SZALEŃSTWA (1990), jednak bezsprzecznie rewolucyjnym tytułem w karierze reżysera był CHUNKING EXPRESS (1994). Nowelowa produkcja miała być chwilą wytchnienia od pracy nad monumentalnymi POPIOŁAMI CZASU, które finalnie musiały schować się w cieniu skromnej produkcji o dwóch policjantach, przemytniczce narkotyków i pracownicy małego przybytku gastronomicznego.
W lutym, w ramach seansów Dyskusyjnego Klubu Filmowego KAMERA, zaprezentujemy filmy powstałe po CHUNKING EXPRESS, które są dowodem reżyserskiego kunsztu i niezwykłej wrażliwości w portretowaniu na ekranie niespokojnych dusz
SPRAGNIENI MIŁOŚCI (2000), które powstały bez scenariusza, nazywane są jednym z najpiękniejszych filmów o miłości. UPADŁE ANIOŁY (1995), to bawiąca się konwencją kryminalną historia o samotności w wielkim mieście. HAPPY TOGETHER (1997), to produkcja zainspirowana powieścią Manuela Puiga (The Buenos Aires Affair), która przyniosła Wong Kar-Wai’owi Złotą Palmę w Cannes za reżyserię.
W tym szczególnie kultywującym mit zakochiwania się miesiącu, zapraszamy Was do rozsmakowania się we wszystkich smakach miłości jakie serwować nam będzie Wong Kar-Wai.
Do zobaczenia w kinie!
Bilety: 16 zł | Nie przyjmujemy rezerwacji.
PROJEKT WSPÓŁFINANSOWANY ZE ŚRODKÓW
reż. Wong Kar Wai
Hongkong, Japonia, Korea Południowa
1997
96’
reż. Kar Wai Wong
Francja, Hongkong
2000
98’