MIĘDZY GRĄ A FILMEM - ANIMACJA INTERAKCJA


FILMY NA SILNIKACH GIER WIDEO
Technologia gier wideo coraz śmielej wkracza w świat filmu animowanego. Jaka właściwie jest różnica między grą a filmem? Wszak obie dziedziny oparte są na naszych wrażeniach audiowizualnych. Przed Państwem panorama filmów, do których produkcji wykorzystano technologie stworzone z myślą o grach komputerowych. Oznacza to, że są niejako zapisem rozgrywki lub filmem, który mógłby być grą. W programie również pokaz świata gry, w którym powstał jeden z filmów.
Program:
A Day in the Life of a Turret | Smooth Few Films | USA 2008 | 4’
Martin Cries, Jonathan Vinel | Francja 2017 | 16’
Plastic Scoop | Andy Hughes | Wielka Brytania 2020 | 24’
The Heretic | Veselin Efremov | Dania 2019 | 8’
A Boy and his Kite | Gavin Moran | USA 2015 | 3’
Lumen in the Land of Nanite | Epic Games Team | USA 2020 | 8’
Prowadzący / tutor: Piotr Maciantowicz
Filozof z wykształcenia, edukator z pasji, filmoznawca, animator. Promotor muzyczny, programer filmowy, prelegent, konferansjer, DJ, producent wydarzeń kulturalnych, ojciec, animator kultury, gracz. Współpracuje z festiwalami filmowymi Animator, Ale Kino! Juror na festiwalach filmowych w Gdyni i Caminhos do Cinema Português w Coimbrze. Związany z grami od najmłodszych lat. Twórca podcastu Kulturalnie o Grach, w którym prześwietla kulturę gier w różnych aspektach.