Demoscena - Best High-End Productions


GRY WIDEO
Demoscena to międzynarodowe środowisko artystyczne, a jednocześnie pierwsza istniejąca kultura cyfrowa wpisana na Krajową Listę Niematerialnego Dziedzictwa Kulturowego. Tworzenie na styku sztuki i technologii skupione jest tu na produkcji tzw. dem – czyli animacji generowanych w czasie rzeczywistym, przekraczając przy tym często bariery i teoretyczne możliwości danej platformy sprzętowej.
Na pokazie obejrzymy wybrane prace spośród najlepszych produkcji demoscenowych ostatnich lat okraszone krótkim komentarzem. Prace z wielu powodów wyjątkowe potrafiące zadziwić na wielu poziomach.
Prowadzący: Bartosz Rakowski (Atomic Jelly)
CEO i współzałożyciel Atomic Jelly, studia zajmującego się tworzeniem gier, które słynie z dobrych narracji. Jego kariera rozpoczęła się w branży reklamowej i obejmuje programowanie aplikacji, projektowanie przemysłowe, interfejsy użytkownika, strony internetowe, materiały drukowane, ilustracje, copywriting, efekty specjalne, reklamy telewizyjne, modele 3D, wizualizacje architektoniczne i – last but not least – animacje. Obecnie zajmuje się głównie projektowaniem poziomów, grafiką i zarządzaniem projektami. Jest także wykładowcą Collegium Da Vinci. Entuzjasta i odnoszący sukcesy członek społeczności demosceny od lat 90.
VIDEO GAMES
Demoscene is an international artistic community and at the same time the first existing digital culture included in the National List of Intangible Cultural Heritage. Creation at the intersection of art and technology is focused here on the production of the so-called demos – i.e. animations generated in real time, often surpassing the barriers and theoretical possibilities of a given hardware platform. At the show we will watch selected works from the best demoscene productions of recent years, accompanied by a short commentary. Works that for many reasons are unique and can amaze on multiple levels
Speaker: Bartosz Rakowski (Atomic Jelly)
CEO and co-founder of Atomic Jelly, a game development studio known for its great narratives. His career started in the advertising industry, followed by app programming, industrial design, user interfaces, websites, printed materials, illustration, copywriting, special effects, TV commercials, 3D modelling, architectural visualizations and – last but not least – animation. Currently, his main interests are level design, graphics and project management. He is also a lecturer at Collegium Da Vinci. An enthusiast and successful member of the demoscene community since the 90s.