Thumb_1600x669_p26swh

27.03.2018

DKF KAMERA | ZAWÓD - REŻYSERKA

DKF KAMERA
CYKL: ZAWÓD - REŻYSERKA

Co drugi wtorek marca | godz. 21:00
Bilety: 12 zł

Mimo iż 4 marca odbywa się 90. Gala rozdania Oscarów, w całej historii Akademii tylko 5 kobiet dostało nominację za najlepszą reżyserię, a tylko jedna – Kathryn Bigelow w 2010 roku – nagrodę tę zdobyła. Na przekór amerykańskim statystykom w marcu zastanowimy się nad rolą kobiet, które stają za kamerą, a ich praca artystyczna nieustannie wpływa na rozwój sztuki filmowej. Obejrzymy przedpremierowo filmy dwóch debiutantek: Jagody Szelc oraz Rungano Nyoni.


13.03 | „WIEŻA. JASNY DZIEŃ” | POKAZ PRZEDPREMIEROWY
reż. Jagoda Szelc | Polska 2017 | 106 min.
Na parę dni przed uroczystością Komunii Świętej – małżeństwo Mulę (Anna Krotoska) i Michała (Rafał Cieluch) z kilkuletnim dzieckiem Niną odwiedza niecodzienny gość: niewidziana przez rodzinę od lat młodsza siostra Muli - Kaja (Małgorzata Szczerbowska), która jest biologiczną matką dziewczynki. Czy Kaja będzie starała się odzyskać dziecko? Rodzinie jej zachowanie wydaje się coraz bardziej dziwne. Wokół także dochodzi do wydarzeń, które trudno wyjaśnić. Kościelna uroczystość się zbliża, a atmosfera między siostrami gęstnieje. Wkrótce ma się okazać, że istnieje inny ważniejszy powód, dla którego Kaja wróciła.



Spotkanie poprowadzi: doktorant Instytutu Filmu, Mediów i Sztuk Audiowizualnych UAM Stanisław Bitka



27.03 | „NIE JESTEM CZAROWNICĄ” | POKAZ PRZEDPREMIEROWY
reż. Rungano Nyoni| Francja, Wielka Brytania 2017 | 90 min.
Uznana za czarownicę i jako sierota bezbronna wobec oskarżeń, dziewięcioletnia Shula zostaje wysłana do obozu dla wiedźm. Wykluczone ze wspólnoty, odizolowane kobiety zmuszane są do ciężkiej pracy i traktowane jako turystyczna atrakcja. Każda z czarownic ma przytwierdzoną do pleców białą szarfę po to, by nie mogła odlecieć.

Spotkanie poprowadzi Agata Janicka.

"Jestem doktorantką Wydziału Anglistyki UAM w zakładzie Socjolingwistyki i Studiów nad Dyskursem. W swoich badaniach zajmuję się językiem Afroamerykanek, dlatego też szczególnie bliskie są mi kwestie płci, rasy oraz ich intersekcji z innymi czynnikami społecznymi, które wpływają na tożsamość, język i doświadczanie świata. Lubię o sobie myśleć [trochę pewnie górnolotnie], że uprawiam socjolingwistykę feministyczną. Chciałabym kształcić w ludziach kompetencje kulturowe do doświadczania pop kultury, ale jeszcze nie wiem jak. Mam obsesję kontekstu."

Buy_ticket
Przycisk_muza